Brev:
Kost og søvn - 7 mdr.
26. september 2011
Alder:
7 mdr.
Kost og søvn - 7 mdr.
Hej Helen,
Så er jeg her igen:-)
Denne gang har jeg et par spørgsmål ang. kost og søvn.
Min datter er nu 7 mdr. Jeg tilbød hende grød da hun var lidt over 5 mdr. da hun begyndte at vågne ofte om natten. Det havde ikke hendes store interesse - og hun synes stadig ikke det smager specielt godt. Jeg har prøver rigtig meget forskelligt, har lavet det selv, og har også prøvet at give hende færdig købt mad. Hun er kun blevet ammet, og har ikke ville tage en sutteflaske.
For 2 dage siden synes jeg det var langt tid siden vi havde prøvet en flaske, så jeg prøvede at give hende lidt vælling. Lige pludselig ville hun gerne, og hun drak det hele. Jeg har prøvet at putte MME i istedet, men det vil hun ikke have.
Jeg har læst at man kun må give 2 flasker vælling om dagen - 2 * 200 ml. Men må man godt give fx. 3 * 125 ml? Så længe man ikke overskrider de 400 ml dagligt? Og hvorfor er det de ikke må få mere, hvis det nu er det eneste de vil have? Der er ingen tvivl om hun er sulten. Hun vågner ca hver 2. time natten lang.
Ang. søvn. Jeg har indtil nu ammet hende i søvn. Jeg kan desværre ikke bare lægge hende i seng, mens hun endnu er vågen. Jeg ved jo det er et spørgsmål om tid, før jeg ikke længere kan amme hende i søvn. Hun skal jo lære at falde i søvn selv. Jeg har aldrig været til børn der skulle skrige sig selv i søvn - jeg kan bare ikke. Det kan godt ske det kun vil tage et par dage, men jeg dur ikke til det. Jeg ved ikke om jeg gør mig selv en bjørnetjeneste ved ikke at tage kampen... Hvad mener du? og hvor gammel skal hun være hvis det er?
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen