Kost og søvn - 7 mdr.

26. september 2011

Alder:
7 mdr.

Kost og søvn - 7 mdr.

Hej Helen,

Så er jeg her igen:-)

Denne gang har jeg et par spørgsmål ang. kost og søvn.

Min datter er nu 7 mdr. Jeg tilbød hende grød da hun var lidt over 5 mdr. da hun begyndte at vågne ofte om natten. Det havde ikke hendes store interesse - og hun synes stadig ikke det smager specielt godt. Jeg har prøver rigtig meget forskelligt, har lavet det selv, og har også prøvet at give hende færdig købt mad. Hun er kun blevet ammet, og har ikke ville tage en sutteflaske.

For 2 dage siden synes jeg det var langt tid siden vi havde prøvet en flaske, så jeg prøvede at give hende lidt vælling. Lige pludselig ville hun gerne, og hun drak det hele. Jeg har prøvet at putte MME i istedet, men det vil hun ikke have.

Jeg har læst at man kun må give 2 flasker vælling om dagen - 2 * 200 ml. Men må man ...

Annonce

... godt give fx. 3 * 125 ml? Så længe man ikke overskrider de 400 ml dagligt? Og hvorfor er det de ikke må få mere, hvis det nu er det eneste de vil have? Der er ingen tvivl om hun er sulten. Hun vågner ca hver 2. time natten lang.

Ang. søvn. Jeg har indtil nu ammet hende i søvn. Jeg kan desværre ikke bare lægge hende i seng, mens hun endnu er vågen. Jeg ved jo det er et spørgsmål om tid, før jeg ikke længere kan amme hende i søvn. Hun skal jo lære at falde i søvn selv. Jeg har aldrig været til børn der skulle skrige sig selv i søvn - jeg kan bare ikke. Det kan godt ske det kun vil tage et par dage, men jeg dur ikke til det. Jeg ved ikke om jeg gør mig selv en bjørnetjeneste ved ikke at tage kampen... Hvad mener du? og hvor gammel skal hun være hvis det er?

Ser frem til dit svar.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland